Sunday, December 12, 2010

ruang rindu

ok hari nie aku nk berkongsi mengenai drama yg aku dh tgk... hahahah nothing special pn but ayat2 yg digunakan membuatkn aku terfikir... hahhaa mmg mengenai kisah cinta n hidup manusia la... kisah cinta yg terputus kerana salah faham, halangan keluarga, terlalu penting kn kecantikan seseorg wanita n mcm2 sebab lg la... semua org pernah rasa suka kn seseorg kn...

ok drama yg aku tgk br nie tajuk dia ruang rindu... ada sape2 tgk x?? hahha cite dia first mcm bosan la... but dh lama2 tgk byk pengajaran yg aku dpt dlm cite 2... mmg mengenai cinta la kn... hehehe pertemuan hero n heroin yg agak selalu berlaku la dlm realiti nie.. hehehe bila dh kenal mula la jatuh cinta kn... adat la 2.... perempuan mudah percaya kata2 lelaki nie... bila dh syg apa pn sanggup wat.. sanggup tglkn umah sbb nk bsama lelaki 2...  ok la 2 kn hangat bcinta la katakn... then akhir nya baru la tau kebenaran yg si lelaki 2 rupanya kaki ppuan... kepada lelaki2 sekalian hargai la perempuan yg btl2 ikhlas mencintai anda... perempuan pn kena la hargai lelaki yg syg kn anda juga.. sama2 kena la beringat kn....

ok akhirnya ppuan 2 lari balik umah semula sbb kecewa sgt2 kn... then smbg blajar.. ok la 2... laki 2 lak hidup xterurus then mak dia ajak balik kg...... xpe la dh kt kg mak dia suh bertunang 2 pn slps keadaan dia dh kembali normal la... dlm masa yg sama laki nie still lagi cintakn ppuan 2.. 2 la bila dh xda br la nk sedar yg ppuan 2 penting sgt dlm hidup dia... masa dh ada xnk jaga dh xda br nk igt la apa la...  hahahha biasa la 2 kn.. mama aku pn slalu ckp bnda bila dh xda br kita akan sedar kepentingan dia dlm hidup nie.... btl 2... hehehe after that laki n ppuan nie jmpa la balik... rupanya tunang laki nie sepupu ngan exgf dia 2... so tunang dia bkorban demi kebahagiaan laki 2 n sepupu dia... mcm 2 la cinta kn...

ayat yg best dlm cite nie byk gak la... antara yg aku igt:


  • sebelum nk rasai kemanisan cinta sesama manusia kita perlu merasai kemanisan cinta dari ALLAH swt...
  • menyintai xsemestinya memeliki....
  • ALLAH sengaja menjauh kn dia dr kita mungkin kerana kita belum layak untuk bsama kekasih kita ataupn ada yg lbh baik dari kita utk dirinya...
mmg ssh bila cintakn org lbh dr sepatutnya.. sakit perasaan e2 bila dimainkn n xdihargai.... aku masih byk kekurangan yg perlu aku perbaiki... mungkin aku masih belum layak untuk cinta..... 

No comments:

Post a Comment